Magyarország nyitólapja
nyitólapomnak
kedvenceimhez
Az oldal ismertetése
Cordoba képes leírás - Seat.tlap.hu
részletek »

Cordoba - Seat.tlap.hu

Képes leírás

Itt vagy: seat.tlap.hu » Cordoba
Keresés
Találatok száma - 4 db
Alfa közeli szépség

Alfa közeli szépség

Latinos formavilág, temperamentum, német precizitás, technika - nyerő kombináció ez egy európai kisautó esetében. A Seat Cordoba pontosan ilyen génállománnyal rendelkezik, ami egy rendkívül forma- és minőségorientált piacon nem rossz ajánlólevél. Magyarországon azonban autóvásárlás során harmadik (sok esetben talán a legfontosabb) szempontként képbe kerül az ár is, amely az 1.4 literes 16 szelepes motor, valamint Stella felszereltség esetében 2.830.000 forint. Ennyit az anyagiakról, figyelmünket fordítsuk inkább a spanyol tulajdonságaira, képességeire! Ami mellett biztos, hogy senkinek a figyelme sem fog elsiklani, az a Cordoba szépsége, a puttonyos autóktól szokatlan sportos elegancia. Ha a megújult Ibiza kapcsán azt írtuk, hogy minden idők legdögösebb Seatja, akkor bizony felül kell bírálnunk véleményünket, mentségünkre szolgáljon, hogy akkor még nem ismertük jelenlegi tesztalanyunkat. A magas farban végződő folyamatosan emelkedő övvonal az Alfa-limuzinok sziluettjét idézi, az átlátszó bura alá került kör alakú fényszórók pedig ékkőként vonzzák a tekintetet.

Cordoba teszt 2

Cordoba teszt 2

100 lóerő egy sportos és kisméretű autóban izgalmas párosításnak ígérkezett. A tesztelt változatot kifizetni nehéz, megszeretni könnyű. Jelenleg a Cordoba benzines csúcsmodellje a tesztelt 100 lóerős változat. A sportos márkánál valószínűleg nem sokáig marad a benzines kínálat legerősebb darabja egy ezernégyes szívómotor. A remekbe szabott forma és a pompás futómű is többre teszi hivatottá lépcsőshátú családi autót. Átlagos magasságú első utasokat feltételezve hátul is jól elférni a Cordobában. A lábtér a külső méretekhez képest tágas, a fejnek is elég hely jut, ha valaki nem nő 180 centinél magasabbra. A belső szélesség átlagos. Elöl becsléseink szerint kétméteres égimeszelők is kedvük szerint állíthatják be az ülést. Az ülés magassága szabályozható, a kormány távolsága tengelyirányban is állítható, amit ebben a kategóriában az eddig vezetett autók közül csak Citroën C3 tud a VW csoport autóin kívül. Kényelmesek az ülések. Elöl olyan jól elüldögélünk, mintha egy középkategóriás autóban utaznánk, a hátsó sor sem fapados. A zajszint a fordulatszámtól függ, a szélzaj csekély, a motorhangból annyit hallunk, amennyire éppen forgatjuk. Kihúzatáskor megkapjuk a sportos aláfestést...

Cordoba teszt 3

Cordoba teszt 3

Elődjénél tágasabb, nagyobb csomagtartójú és alig drágább az új Seat Cordoba. 2,69 millió forintba kerül az alapmodell, amit 1,2 literes 64 lóerős benzinmotor hajt. Ezt teszteltük. Fura ez a magyar újautó-piac. Egy példa erre a sok közül, hogy míg Európa legtöbb országában a kiskategóriás autók lépcsőshátú változatait nem is nagyon árusítják, addig Magyarországon ezek a modellek szinte kivétel nélkül jobban szerepelnek, mint a kiindulási alapként szolgáló ferdehátú verziók. Ennek persze racionális oka van, mégpedig az, hogy a csomagtartóval megtoldott kisautók tágas bendőjük révén családi autónak is beválnak, miközben relatíve kedvező áron kelletik magukat. Épp ezért az előző Seat Cordoba is sokkal népszerűbb volt hazánkban, mint az alapjául szolgáló Ibiza, és várhatóan az új Cordoba is nagyobb példányszámban fogy majd a jövőben, mint az Ibiza negyedik generációja. Mivel a Cordoba egy évvel később jelent meg, mint az Ibiza, így a Seatok mellett az Audik és Lamborghinik formatervéért is felelős Walter de\' Silva már nagyobb mélységekben áshatta bele magát a lépcsőshátú autó formatervébe, mint az Ibiza megalkotásakor. Folytatás a cikkben...

Cordoba-Teszt

Cordoba-Teszt

Ezen a héten egy Seat Cordobát 'vettünk mikroszkóp alá', és próbáltuk megtudni mit is tud az autó. A modell legújabb változatánál már elmaradtak az olyan apró trükkök, mint a gyári hátsó szárny, viszont jobban előtérbe helyezték a kihasználhatóságát... Tesztautónk egy 1.2-es háromhengeres motorral szerelt 64 lovas Cordoba volt, amiről első ránézésre kitűnik, hogy van az autóban valami olaszos érzés, ami nem véletlen, hiszen a Seat elcsábította az Alfa Romeo formatervezőjét, Walter da Silvát, aki az egy évvel korábban megjelent Ibiza után, a Cordobánál már igazán kiélhette a fantáziáját. Mégis az autó legvonzóbb tulajdonsága,nem a külseje, hanem a csomagtartó, ami 485 literes, ráadásul a 2/3-1/3 arányban dönthető ülésekkel 800/1140-re literesre nő. A pakolásra szánt helyeket sajnos hozzátették a csomagtartó kapacitásához, ugyanis elöl keveset találunk belőle. A kesztyűtartó és a térképzseb is átlagos méretű, utóbbi erényeit növeli, hogy nagyon jól hozzáférhető, nem rejtették el a könyöklő alá.

Tuti menü