Magyarország nyitólapja
nyitólapomnak
kedvenceimhez
Az oldal ismertetése
Altea és Toledo képes leírás - Seat.tlap.hu
részletek »

Altea és Toledo - Seat.tlap.hu

Képes leírás

Itt vagy: seat.tlap.hu » Altea és Toledo
Keresés
Találatok száma - 6 db
Altea FR teszt

Altea FR teszt

Az Altea mérgesített változata ugyan nem egy klasszikus sportautó formavilágát örökölte, de azért így sem rossz. Ha még azt is figyelembe veszem, hogy tágas, jól pakolható, kellemesen felszerelt, normális az ára, jól húz és még keveset is fogyaszt, akkor még jobban tetszik. Tavaly a hazai gyorsasági bajnokságban bemutatkozott egy meglehetősen furcsa Seat versenyautó. Fekete fényezés, bálna alkat, kerregő motor és koromfelhő jellemezték. Igen korom, ugyanis turbódízel motor hajtotta, ami a versenysportban még újdonságnak számít itthon. A Seat Alteából itthon épített Fenevad TDI azért is érdekes jelenség volt, mert az anyagyár akkor még nem dobta piacra sportmodelljét, tehát igazán nem lehetett azt mondani, hogy az akár több kategóriába is besorolható -, de a Seat PR-osai szerint külön kategóriát létrehozó - Altea sportcélokkal jött volna létre. Aztán az idő és a Seat utolérte a versenyautót, hiszen itt az FR verziót. (Ilyen már van a Leon-ból is.) A Seat modellkínálatában a Leon a klasszikus sportos alsóközepes autó, az Altea pedig inkább sportosan egyterűs.

Altea Freetrack teszt

Altea Freetrack teszt

Az Altea XL-ből fabrikált szabidőautó praktikus családi batár, igazi képességeit viszont csak akkor villantja meg, ha elfogy az aszfalt, vagy hirtelen hó és latyak borít be mindent. Az összkerekes mellett összkerekesnek látszó elsőkerék-hajtású Freetrack is kapható. A bi-xenon fényszóró feláras extra. Ami a külsőt illeti: a citromsárga Freetrackünk jelentősen megosztotta a megkérdezett ismerősöket és barátokat, volt aki egyből rajongott a fekete műanyag domborulatokért, míg mások csak elnézően csóválták a fejüket. Azt azért le kell szögezni, hogy a kocsi esztétikai megközelítése nagyjából olyan, mintha egy túrabakancsot próbálnánk szépnek látni, itt elsősorban a funkcionalitást és technikai tartalmat kell értékelni. Miután ilyen ügyesen kikerültük az autó külsejének értékelését, lássuk, mit tud felmutatni a Freetrack egy mezei XL-hez képest. Ami rögtön szemet szúrhat, az a fekete műanyag lökhárító és burkolt kerékjárati ívek, küszöbök, valamint a látványos 17 colos felnik, de nem szabad elsiklani a tetősínek felett sem. Belül sem átlagos, ugyanis a Seattól megszokott fekete-szürke egyenbelső helyett kakaóbarna és fekete színkombináció fogadja a beülőket.

Altea XL teszt

Altea XL teszt

Félprofilból, félhátulról is dögös, viszont teliben oldalról szemlélve sajnos szétesik a kép. A Seat valamiért úgy véli, a klasszikus családi autókategóriákat egészen szokatlanul kell megközelíteni. A Toledo limuzint seggráragasztásos technikával, az Altea XL kombit nyújtással készítették. A sima Altea arányos volt, de az XL-t úgy széthúzták, mint egy sztreccslimót. Ahogy a Toledón, az XL-en is kényelmetlen feszengést vált ki az eredetileg harmonikus forma durva elbarmolása. Még abban sem vagyok biztos, hogy jó ötlet volt a tetőkorlátok rásimítása a tetőre: ha lenne alattuk egy kis rés, esetleg magasabban futnának, talán segítenének kicsit arányosítani a sziluettet. Az amúgy izgalmasan sportos, hangsúlyos sárvédődomborítások, a különleges, ötküllős propellerszerű felnik jók, csak picit hülyén hatnak ezen a mozdonyon. Még a Seat hofmeisterknickje, L-Finesse-e, a Dájnamik lájn is olyan, mintha rossz képarányban néznénk.

Próbaúton az Altea XL kétliteres dízelével

Próbaúton az Altea XL kétliteres dízelével

Hogy ne kelljen semmit otthon hagyni - mondta a gyermekes családokra is gondoló Seat és megalkotta az Altea XL-t. Nagy és szerethető az autó, a szakma mégsem sorolja be a klasszikus kompakt egyterűek kategóriájába. Hogy ne kelljen semmit otthon hagyni - mondta a gyermekes családokra is gondoló Seat és megalkotta az Altea XL-t. Nagy és szerethető az autó, a szakma mégsem sorolja be a klasszikus kompakt egyterűek kategóriájába. A helykínálat pazar a belső variálhatóság szerényebb. A sportos kocsihoz jól illik a kétliteres turbódízel. A Seat Leon sportos kínálata 140-től 240 lóerőig Laikus is látja mennyire egységes a Seatok orrkialakítása, azt viszont kevesebben tudják, hogy a telitalálatnak bizonyult forma az Alteával kezdődött 2004-ben. Szépek a Seatok az egyen orr ellenére is, a legharmonikusabb karosszériaformáért azonban az Altea XL is versenyben van. Akad kolléga, aki odáig megy a lelkesedében, hogy az XL formás hátsójával a Porsche-csoport legszebb kombiját alkották meg a tervezők'. Szóval ez kombi, amit jó tudni, de ma már ezek a kategóriahatárok is elmosódtak.

Toledo teszt

Toledo teszt

A formatervezési forradalom a hátsó tetőoszlopig tart, ott a mások forradalmainak átvétele veszi kezdetét. A kacsasegg a Renault szabadalma, és bár ott még nem úgy hívtuk, gyakorlatilag már a Vel Satison tűnt fel. Elterjedt pedig a Mégane II-vel lett. Akár tetszik, akár nem, azért meg lehet ezt csinálni szépen, aerodinamikailag se rossz dolog, hatalmas lesz a csomatartó, és még az Opel Signumnak is jól áll. Bármennyire vicces is a dájnemik lájn-kerettörténet, maga a Seat Salsa tanulmányautó már a második méretosztályban, a második farral néz ki rendesen. Míg az Altea hátsó szélvédőjét olyan kicsire oválosították, ami már a kilátást veszélyezteti, a Toledóét széthúzták - gyönyörű darab üveg, főleg így, lesötétítve. Meglepő, hogy ebből se lehet jobban hátrafelé látni, mint az Alteából, és mivel szép, kis külső tükröket raktak rá, csalni se tudunk. Ezt a hátsót azért ne intézzük el annyival, hogy de jó, 500 liter, a Peugeot 407-esé meg csak 407, vannak még itt szépségek. Az emblémával nyitható csomagtartót a Cordoba óta el is várja minden seatos, remélhetően ebből a minimal-cult-hotrod stílusú hátsó lámpa métercsökkentésből is tartós trend lesz.

Hirdetés
Toledo teszt 3

Toledo teszt 3

Tágas, takarékos, és jó vezetni a Toledót, de a házon belüli konkurens miatt muszáj volt kezdeni valamit kissé drabális formájával. A Seat jól oldotta meg a feladatot: kitalálta a dögös Open kivitelt, így téve vonzóbbá a legnagyobb Seatot. Van egy mondás, miszerint a festőtől el kell venni az ecsetet, különben sosem készül el a mű. Nos, az új Seatok formájáért felelős Walter de Silva esetében ez a művelet gyaníthatóan elmaradt, így a mester egymás után rajzolja a dynamic line-os spanyol modellek vázlatait, talán egészen addig, míg egyszer meg nem találja Nagyon úgy tűnik, hogy a spanyol márkánál kvázi szentként tisztelt mester ügyes vázlatai a megszokottól eltérően nem papírkosárban végzik, hanem a Seat szépen sorban egytől-egyig megvalósítja őket. A marketingeseknek egyre nagyobb fejfájást okoz, hogyan süssék el az újabb és újabb változatokat, de hát többek között ezért is találták ki a limitált kiviteleket; na meg persze azért, hogy a talán legkevésbé vonzó formájú Seatot, a Toledót némiképp feljavítva valahogyan versenyképessé tegyék vonzóbb ikertestvéreivel szemben.

Tuti menü