Magyarország nyitólapja
nyitólapomnak
kedvenceimhez
Az oldal ismertetése
Leon és Ibiza képes leírás - Seat.tlap.hu
részletek »

Leon és Ibiza - Seat.tlap.hu

Képes leírás

Itt vagy: seat.tlap.hu » Leon és Ibiza
Keresés
Találatok száma - 6 db
Bevetésen a legerősebb Leon

Bevetésen a legerősebb Leon

A Túraautó Világbajnokságban szereplő versenyautó műszaki alapjait felhasználva, elkészült a SEAT Leon kupaautó. Idén mutatkozott be a Túraautó Világbajnokságban (WTCC) a SEAT új versenyautója, amely az új Leonra épül. A Toledót váltó versenyautó már a csonka szezonban is jól szerepelt, de valószínűleg jövőre lesz az igazi. A SEAT azonban nem csak azoknak kínál versenyautót, akik a WTCC szabályokkal egyező 2.0 szívómotoros versenyautót szeretnének, hanem elkészült a Leon kupás változata is. Elsősorban kupasorozatokhoz, tehát azonos autók egymás elleni küzdelmére szánják a Leon Supercupot, de hagyományos pályaversenyeken is sikeres lehet. Kicsivel ugyan, de a kupaautó erősebb, mint WTCC-s testvére. A Leon Supercopa-ban 280 lóerős turbómotort alkalmaznak. A 2.0 TFSI erőforrást az Audi segítségével dolgozták át. Az új turbóval és az átalakított elektronikus vezérléssel majd' 100 lóerős növekedést értek el. Ez a SEAT első modellje, ahol benzinmotorhoz kapcsolták a duplakuplungos DSG váltót, korábban ezt csak TDI motoroknál használták. A nyomatékváltót nem csak a hagyományos helyről, hanem a kormány mögötti fülekkel is lehet kapcsolni.

Egy történet Ibiza

Egy történet Ibiza

Utálom ezt az autót! - üvöltötte anyám és belerúgott a lökhárítóba. Az autó számára egy trágya volt: nem fordult, lefulladt és nem érezte a dimenzióit. Nem tudott vele normálisan piacra járni, volt, hogy szétugrott a váltó, sírtak a hátsó fékek, ezernyi baj. Egy tíz éves autó volt amikor vettük 2000-ben, három generációnyi Skoda után. Egy pár évvel ezelőtt átvette a bátyám, az lett a lóti-futi autója. Tavaly eladtuk. Sok baja volt. Megsirattuk. Anyám is. Megszerette az autót, és azóta is azt mondja: Bezzeg a régi Seat! Az volt ám az autó: a régi Seat! Találós kérdés: mi lesz, ha keresztezzük a Fiat Ritmot a Porschével? Erre akár gyalázat is lehetne a válasz, de egyelőre nevezzük csak Seat Ibizának. Az első generációs Seat Ibiza ugyanis a Fiat Ritmo alapjaira épített Seat... hmmm... Csúnya, azaz dehogy: Seat Ronda leszármazottja, 1985-ből (nem kéne alkalmazni egy szótárfelelőst amarketingeseknek, úgy általában?). Kis kocka a Giugaro galaxisból. Formavilágát tekintve valahol félúton a Lancia nagyonkocka Delta és a VW nemegészenkockamertpéldáultrapézi s Golf között.

Kupaversenyzés és a fekete száj

Kupaversenyzés és a fekete száj

Már a negyedik generációnál tart a legsportosabb Seat Ibiza, a Cup Racing (kupaversenyzés) szóösszetételből kialakult Cupra modell. Barcelona mellett sportos testvéreivel, az FR és a Bocanegra (fekete száj) változatokkal együtt próbáltuk. A Cupra-sztori 1996-ban kezdődött. A Seat még aktív volt a ralivilágbajnokságon, épp első győzelmét aratta az F2-esek (kétliteres, elsőkerekes, nagyon komolyan megépített Kit-Car versenyautók) között. Ezt a győzelmet ünnepelték meg egy 150 lóerős utcai sportváltozattal, ez lett az Ibiza Cupra. Azóta a Cup Racing szóösszetétel rövidítése csupa kőkemény, többnyire turbós Seat hátulján virított, ezért nagy reményekkel utaztam Barcelonába, hogy kipróbáljam a legfrissebb reinkarnációt. Különösen azután, hogy megnéztem róla pár fotót, és ellenőriztem az adatlapját. Az immár 25 éves Seat Ibiza aktuális változatát az a Luc Donckerwolke tervezte, aki korábban a Lamborghini vezető formatervezője volt.

Leon WTCC

Leon WTCC

Ma mutatta be a SEAT a Leon WTCC versenyváltozatát. A fejlesztéskor az volt a cél, hogy az autó eséllyel induljon a világbajnoki címért. Leon váltja le a Toledo Cuprát a World Touring Car Championship futamain. A SEAT ma leleplezte az új Leonból épített versenyautót. A helyszín a Barcelonai Autószalon, amely a Katalóniában működő SEAT-nak a legszűkebb értelemben vett hazai pálya. Jelenleg a SEAT Sport még nem közölt műszaki adatokat az autóról, sem súlyát, sem teljesítményét, sem a hajtáslánc többi elemét nem ismerjük. Ami viszont biztos, hogy az új versenygép még az idén rajthoz áll a WTCC futamokon. Azt viszont titokban tartja a gyár, hogy melyik lesz ez a verseny. A kocsit a SEAT Sport fejlesztette ki, a Toledo Cuprával szerzett tapasztalatokra építve. A Toledo Cupra legjobb idei eredménye négy futam alapján egy harmadik hely volt Magny-Cours-ban. A pilóták nem változnak, a Leont a svéd Rickard Rydell, a spanyol Jordi Gené és a német Peter Terting vezeti. Az autóval nem kis célt tűzött ki az Audi-márkacsoport spanyol tagja, a Leonnak versenyképesnek kell lennie az FIA Túraautó Világbajnokságért folytatott harcban a jelenleg élen álló BMW-k és az Alfák ellenében.

Seat Leon 360°-os gömbpanoráma fotó

Seat Leon 360°-os gömbpanoráma fotó

Ingyen Bazár - ingyenes hirdetés feladás, személyautó gömbpanoráma fotó és 360°-os virtuális túra készítés. Készítessen 360°-os gömbpanorámát, virtuális túrát! Dobja fel honlapját a legújabb marketing eljárással és kápráztassa el vendégeit, látogatóit vele! A virtuális túrák új lehetőséget nyitnak meg a marketing területén, hosszabb távon költséghatékonyságukkal, és impozáns kialakításukkal.

Hirdetés
Szeptemberben jön a  Leon

Szeptemberben jön a Leon

Szeptemberben jön a Seat Leon Cupra R - Erősebb és kezesebb autót faragtak a Seat legsportosabb kisbuszából, de a Cupra R is csak elöl kapar. Kívülről nem sok látszik az átalakításokból a 240 lovas Cuprához képest: az R jelzéseken kívül csupán az első lökhárító szögletesebb nyílásairól, és a 19 hüvelykes alufelnikről lehet felismerni a legerősebb nagy sorozatban gyártott Leont. A lemezek alatt azonban számos fejlesztés lapul. A jól ismert kétliteres Volkswagen turbómotort építették az autó orrába, méghozzá azt a 265 lovas változatot, amelyet az Audi S3-asból már ismerünk. Összkerék-hajtás híján azonban kellett valami trükk, hogy az autó az úton maradjon, így itt is bevetették az XDS rendszert, amely a két első fék segítségével akadályozza meg, hogy nagy gázadásnál az egyik kerék kipörögjön, és irányíthatatlanná tegye az autót. Ez a megoldás ugyan kevésbé elegáns, mint az önzáró differenciálmű, de egyszerűbb, és persze jóval olcsóbb.

Tuti menü